Friday, December 22, 2017

Kehilangan Sebab Berharap

Kerinduanku kepada kamu
memanjang menjadi seruan panjang
merintih dalam udara malam yang dingin sepi
tetapi tidak kedengaran
oleh orang yang tidak memahami kegelisahan ini
hanya kuerti
dalam kesyahduan yang tebal.

Tiap-tiap malam
hatiku resah
mengulang pembancuhan kesunyian
yang kamu kacau dengan perisa pengabaian yang pekat
Satu pesan
satu pesan sahajalah yang kupinta
untuk melangsaikan kerinduan
yang telah mencuri seketul daging hati.

Namun begitu
seruanku tidak berjawab
Kerinduan melarat menjadi keberahian
yang membara terang dalam malam yang sunyi
menghanguskan hati yang merah berharap
Yang aku takuti
bahawa harap yang bernafas sekarang
hanya saki baki keikhlasan
yang dijalari urat-urat darah kebencian
Aku sudah melupai
sebab bahawa aku berharap
Harapku hampa
Penungguanku resah.

No comments:

Post a Comment

Perpisahan yang Rela?

 Perpisahan? Kalau berpisah, mengapakah saya tidak mempunyai rasa, malah bersikap rela?  Aku sendiri tidak tahu tentang cara mengungkapkan p...