Monday, March 12, 2018

Alhamdulillah

Alhamdulillah
pada pagi ini
aku masih dapat mencecah
sinar senyumnya
daripada gigi putih ikhlas
bawah simbahan suria pagi
akhirnya
dia ikhlas.

Alhamdulillah
aku masih dapat bermandikan
keemasan waktu pagi.

Alhamdulillah
padang masih dipenuhi
tapak kaki
kesunyian tidak pernah bertamu
sorak tidak pernah bersurai.

Alhamdulillah
langit masih biru dan saujana
terbentang dan ditelusuri
mata yang meniti penghayatan.

Alhamdulillah
masih ada orang
yang sanggup menemaniku
sewaktu separuh kaki
terkubur di dalam liang lahad.

Alhamdulillah
aku masih dapat meraih
sokongan padu bunga-bunga
semasa kejantanan langkahku
kian terlerai
dek nafas yang kurang.

Alhamdulillah
ukhwah tegun terjalin
dalam sorak-sorai
dalam sokongan berkemanusiaan penuh
dalam gelak ketawa
dalam peluh dan air mata
acara tarik tali.

Alhamdulillah
di atas bumi yang terhampar
masih ada suatu sudut padang
menjadi perbaringan tubuh lesu
dielus rumput
tatkala berasa diri terbuang.

Aku tidak pernah tidak bersyukur tentang nikmat-Mu, Ya Allah. Terima kasih kerana mencurahkan rahmat-Mu kepada Prakejohanan Trek dan Padang Tahun 2018 (12/3/2018) pada hari ini. Hatiku disimbah dengan kegembiraan dan kesyukuran.


No comments:

Post a Comment

Perpisahan yang Rela?

 Perpisahan? Kalau berpisah, mengapakah saya tidak mempunyai rasa, malah bersikap rela?  Aku sendiri tidak tahu tentang cara mengungkapkan p...